تاکید استاندار خوزستان بر آماده‌باش دستگاه های اجرایی در زمان بارش‌ها

نشست بررسی تمهیدات آبگرفتگی و دفع آب‌های سطحی شامگاه جمعه ۴ آبان ماه به ریاست دکتر سید محمدرضا موالی زاده برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: با توجه به اینکه در آغاز فصل بارندگی هستیم از مدیران ذیربط جهت بررسی تمهیدات لازم در خصوص رفع آبگرفتگی معابر دعوت کردیم.

وی افزود: آبگرفتگی معابر عمدتا در شهرهای اهواز، بندر امام (ره)، سوسنگرد، کارون و برخی نقاط دیگر رخ می‌دهد.

موالی زاده ادامه داد: در جلسه امروز گزارش‌هایی در زمینه اقدامات صورت گرفته ارائه شد و بر آماده‌باش شبانه‌روزی دستگاه‌ها در زمان بارش‌ها تاکید شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: انشاءالله بتوانیم با مساعدت همه دست‌اندرکاران ذیربط شرایط را به خوبی مدیریت کرده و از شکل‌گیری شرایط بحرانی پیشگیری کنیم.

موالی زاده تاکید کرد: اولویت و تمرکز ما باید بر پیشگیری از بروز مشکلات باشد نه اینکه اجازه دهیم مسأله تبدیل به مشکل و در ادامه مشکل تبدیل به معضل و متعاقب آن معضل تبدیل به بحران شود.

استاندار خوزستان گفت: در سال‌های گذشته در زمینه آبگرفتگی معابر مشکلات زیادی داشتیم البته برای حل اساسی این موضوع نیاز به اعتبار و همت مضاعف است.

موالی زاده افزود: تا امروز حدود ۶۳ درصد از طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون انجام شده است البته مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و اقداماتی بایست انجام شود از جمله لایروبی شبکه، تعمیر و اورهال کردن پمپها و سپتیک‌ها که انشاءالله پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در جلسات مختلف از وجود متخصصین مرتبط با موضوع جلسه استفاده کنیم که در این جلسه آقایان دکتر مهدی قمشی و دکتر فرامند هاشمی زاده که از کارشناسان آگاه حوزه آب هستند و دانش و تجربیات ارزشمندی در این عرصه دارند حضور داشتند.

استفاده از تجربیات سالهای گذشته، بهره‌برداری از نظرات متخصصان و کارشناسان مرتبط، هماهنگی، هم‌افزایی و تشریک مساعی بین بخشی، تقسیم کار و استفاده از امکانات شرکت‌ها، فرماندهی واحد عملیات دفع آب‌های سطحی در شهرهای مختلف و برنامه‌ریزی جهت هدایت آبهای سطحی به کانون‌های ریزگرد از دیگر نکاتی بود که در این نشست مورد تاکید استاندار خوزستان قرار گرفت.‌


























تاکید استاندار خوزستان بر آماده‌باش دستگاه های اجرایی در زمان بارش‌ها

بیشتر بخوانید